9/17/2014

Päivä 7: Viikko ihmettelyä

Vaikea uskoa, että olen ollut täällä jo viikon. Aika on mennyt älyttömän nopeasti tutustuessa talon tapoihin ja ihmetellessä kaikkea uutta ja kummaa. Mulla on takana kaksi varsinaista työpäivää ja pari tunnin mittaista hetkeä, kun olen vahtinut poikia kaupassa käynnin tai vastaavan ajan. 

Iso-A:n koulumatkalla.

Työ on ainakin tähän mennessä ollut helppoa ja mukavaa - pojat syö hyvin eikä ruuan laitto ole vaikeaa (kuka tahansa osaa tehdä voileivän lounaaksi...), pikku-A nukahtaa päikkäreille maailman helpoiten ilman minkäänlaista taistelua, kaikkavaipat haisee pahalle mutta pikku-A ei taistele silloinkaan vastaan. Ehkä haastavinta on pikku-A:n vahtiminen ulkona, sillä takapihan aita kaatui myrskyssä pari päivää ennen saapumistani eikä sitä ole vielä korjattu.

Sunnuntaina kävästiin kattomassa miltä rannalla näyttää.
Olen erittäin onnekas ollessani perheen ensimmäinen au pair. Perheellä on vielä intoa esitellä kotimaataan ja kaupunkiaan minulle: hostamama halusi näyttää minulle rannan sunnuntaina, kun olimme matkalla ostarille, ja heti ensimmäisenä päivänä mama ehdotti kengurupaikkaa.

Ranta ja meri on jotain sanoinkuvaamattoman kaunista ja vaikuttavaa.
Ranta ja meri olivat erittäin huikeita. Kaikki täällä on huikeaa, erilaista ja olen pelkkää vau:ta missä ikinä käymmenkään. Hämmästelin jopa jättimäisen ostoskeskuksen erittäin siistiä vaipanvaihtohuonetta, jossa oli kolme vaipanvaihtotasoa, kaksi imetyskoppia, vessa, leikkitila ja mikro.

Pakollinen selfie huikeissa maisemissa.
 Vielä en ole päässyt tapaamaan muita au paireja/nuoria, sillä hostmaman mulle tarkoittaman puhelimen korjaamisessa on mennyt luultua kauemmin. Jotenkin tuntuu turvattomalta ajatus lähteä liikkeelle ilman puhelinta, vaikka ei siitä ole kauaa, kun kenelläkään ei ollut matkapuhelinta. Onhan mulla toki Suomi-puhelin, mutta jostain syystä hostmama ei saanut siihen yhteyttä mutta mie sain häneen.

Suomea kohti lähti kasa kortteja.
Eilen postittelin kasan kortteja ja yhden pienen synttärilahjan Suomeen. Lahjan pikapostitus (3-10 arkipäivää) oli melko kallis eikä postikorttejakaan tällä au pairin viikkorahalla joka viikko lähetetä. Koska en löytänyt mitään kauniita kengurukortteja niitä etsiessäni, päätin ostaa rumia.

Esimerkkipäivällinen: Voileipägrillin tapaisella tehtyjä piirakoita lihatäytteellä.
Ennen tänne tuloa ihmettelin useamman kaverin kanssa sitä, mitä on tyypillinen aussiruoka. Viikon perusteella voin kertoa, että se on meidän viikonloppuruokaa. Seitsemän päivän aikana ollaan syöty grillipihviä, pitsaa, hampurilaisia, piirakoita, grillipihviä, tacoja ja pitsaa. Grillipihvit ja salaatti on kuulemma tyypillinen päivällinen.

Kuvituksena satunnaisia kuvia viikon varrelta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti